Czy można stworzyć w Polsce handheld?

RetroPAD, czyli nowa, przenośna konsolka jest kolejnym dowodem na to, że na rodzimym rynku można stworzyć ciekawe urządzenie. Produkt jest obecnie w formie prototypu, ale jego twórcy mają nadzieję, że będzie on pierwszym polskim handheldem, który trafi do serc nie tylko polskich, ale i zagranicznych użytkowników.

Kraków to nie tylko piękne miasto, ale miejsce, gdzie rodzą się pomysły mogące podbić światowy rynek. Jeszcze nie ucichły echa po opisywanych przez nas goglach VRIZZMO Volt MK2, a już na horyzoncie pojawiło się kolejne urządzenie, o którym należy wspomnieć. Twórcami konsolki retroPAD są Krzysztof Kuc i Konrad Marek, na co dzień pracujący w firmie YELLOWTEAM, która zajmuje się projektowaniem i tworzeniem portali, sklepów i stron internetowych. Jeśli chodzi o Krzyśka, to jego pasją jest Atari i na demoscenie można go spotkać działającego pod pseudonimem kris3d. Podjął on wyzwanie zaprojektowania wyglądu konsoli i zajmuje się promocją oraz organizowaniem funduszy na dalszy rozwój konsoli. Krzysiek jest też pomysłodawcą gry TruboSnail, która jako pierwsza została wgrana w wersji testowej do retroPAD-a i na niej jest testowany wczesny prototyp konsoli. Konrad odpowiedzialny jest za sprawy elektroniczno-programistyczne i to on lutuje, podpina kabelki, projektuje wnętrze i próbuje zamknąć całość w ciasnej obudowie. 

Ojcom konsolki przyświecała idea, by stworzyć produkt podobny do Gamebuino, ale w znacząco innej obudowie i z kolorowym wyświetlaczem. Samo urządzenie Gamebuino jest projektem handheldu retro, opartego na Arduino. Choć na pierwszy rzut oka konsola ta nie jest zbyt urodziwa, to graficznie i dźwiękowo przypomina ona połączenie dwóch handheldów od Nintendo – Game Boya i Game & Watch. Podobnie jest z urządzeniem retroPAD. Stanowi ono prawdziwe wyzwanie dla programistów i grafików.

Konsolka wygląda niepozornie, a jej kanciasty kształt obudowy wydrukowanej na drukarce 3D potrafi przy pierwszym podejściu odrzucić użytkownika od produktu. Warto jednak wziąć ją do rąk i zobaczyć, co ma do zaoferowania. Sercem handheldu jest Arduino Nano 3.0, czyli ATmega 328, dający 32 kB i czyniący z niego platformę 8-bitową. Jeśli chodzi o gry, to konsola ma wgrany tytuł TurboSnail, prostą zręcznościówkę. W planach jest stworzenie kolejnej, Cat&Mouses bazującej na silniku poprzedniczki.

 

Dane techniczne:

Szerokość: 9 cm

Długość: 13,80 cm

Wysokość: 1,5 cm

Układ: AVR ArduinoNano 3.0

Rozdzielczość: 320 x 240 px

Wyświetlacz: TFT/RGB/5 cali

Kolory: 20 tysięcy

Dźwięk: mono/słuchawki

Pamięć: 32 kB wbudowane/kartridże

Sterowanie: 5 przycisków

Gry: jedna wbudowana

Rozszerzenie: kartridże z grami/programami

 

Twórcy konsoli RetroPad mają nadzieję, że ich produkt przebije się wkrótce do szerszej publiczności i uda się go oficjalnie zaprezentować w wersji produkcyjnej (niskoseryjnej) na PixelHeaven jako “Pierwszy, polski niezależny handheld, ever!”, a w dalszej kolejności na największym zlocie fanów Atari jaki odbywa się w Polsce, czyli na Silly Venture.

Trzymamy kciuki za dalsze prace i sukcesy!

Więcej informacji: RetroPad

 

Źródło grafiki: Facebook retroPAD

________________________________________________

Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór sprzętu w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

513 More posts in Sprzęt category
Recommended for you
Sennheiser Momentum
[Test] Sennheiser Momentum M2 OEBT — retro wygoda w modzie

Dzięki uprzejmości Sennheiser miałem możliwość kilkutygodniowego testowania słuchawek Momentum M2 OEBT. Bezprzewodowy model na pałąku...