You are here
Lepiej późno niż wcale, czyli Instant Gameplay w Androidzie Gry mobile 

Lepiej późno niż wcale, czyli Instant Gameplay w Androidzie

Dziwię się, że Instant Gameplay trafia do Androida dopiero teraz. Rozwiązanie pozwalające przetestować grę przed jej pobraniem na smartfona zostało zaprezentowane w 2016 roku. Mówimy więc o dwuletnim opóźnieniu we wdrażaniu funkcji. Czy przez ten czas twórcom udało się dopracować Instant Gameplay? Jednoznaczna odpowiedź nie będzie łatwa.

Instant Gameplay

Sam pomysł jest wręcz genialny w swojej prostocie. Instant Gameplay odnosi się do gier mobilnych dla systemów z rodziny Android i oznacza ni mniej, ni więcej, jak możliwość przetestowania danego tytułu jeszcze przed jego pobraniem na urządzenie. W zależności od gry testy będą ograniczone w mniejszym lub większym stopniu, jednak nie stanowi to problemu. Dostępność zgodnych tytułów — owszem

Instant Gameplay w Google Play

A IG możemy skorzystać za pośrednictwem Google Play Store lub Google Play Games. Tam też pojawią się specjalnie oznaczone tytuły, wśród których znajdą się Clash Royale, Words with Frends 2, Pasjansa, Final Fantasy XV, Bubble Witch 3 Saga oraz Mighty Battles. Gry znajdziecie TUTAJ.

Lista nie jest może imponująca, ale na początek musi nam wystarczyć. Jeśli rozwiązanie spotka się z pozytywnym odbiorem, do listy z pewnością dołącza kolejne produkcje. Google musi mieć, jak zachęcać deweloperów do dołączania do Instant Gameplay.

Od pomysłu do realizacji

Jak już wspomniałem, pomysł zrodził się w głowie pracowników Google już dawno. Po raz pierwszy opowiedziano o nim w 2016 roku, lecz na zapowiedzi się skończyło. Deweloperzy nie otrzymali specjalnych narzędzi, gracze nie mieli więc jak przetestować rozwiązania. Klasyczne zamknięte koło. Dopiero teraz gigant z Mountain View postanowił zrobić z tą sprawą porządek. Czy Instant Gameplay okaże się sukcesem, pokaże czas.

Źródło: Google

Related posts

Leave a Comment