iOS najlepszą platformą do grania? Tak twierdzą deweloperzy

Mobilne granie staje się coraz popularniejsze, za co odpowiada między innymi skok wydajnościowy smartfonów oraz jakość grafiki, jaką te maleńkie cuda techniki potrafią generować. Deweloperzy widzą potencjał rynku mobile, dzięki czemu, my gracze, możemy cieszyć się coraz “mocniejszymi” produkcjami. Techcrunch zapytało o zdanie deweloperów oraz samego Grega Joswiaka, wiceprezesa Apple ds. marketingu iOS.

iOS

Wspomniany jegomość z zespołu Apple udzielił wywiadu dla serwisu Techcrunch, w którym poruszono kwestię popularności iOS wśród deweloperów opracowujących gry mobilne. Swoje trzy grosze dodali również twórcy istotnych dla graczy tytułów.

iOS idealny do gier?

Zacznijmy od Grega Joswiaka, gdyż to właśnie on wyjaśnił redaktorom Techcrunch powody, dla których systemowa platforma Apple jest tak atrakcyjna dla deweloperów. Zaletą są na pozór oczywiste, ale rzadko kiedy gracze się nad nimi zastanawiają. Materiał, którego źródło podlinkuje na końcu wpisu, jest swego rodzaju uporządkowaniem wspomnianej kwestii.

Deweloperzy uznają iOS za atrakcyjny głównie z powodu znacząco mniejszego wkładu w prace nad daną grą. Optymalizacja dla kilku urządzeń pracujących pod kontrolą aktualnej wersji systemu jest o wiele prostsza niż dostosowanie gry do kilkuset sprzętów wykorzystujący przeróżne odsłony OS-u. Prawdą jest, że wsparcie mobilnego systemu Apple zasługuje na brawa, dzięki czemu lwia część smartfonów pracuje na naprawdę aktualnym sofcie. W przypadku Androida jest to nieosiągalne lub w najlepszy wypadku bardzo trudne.

Kolejna sprawa to porównanie do konsol. Otóż są one wydawane na rynek co kilka lat, przez co skok jakościowy jest naprawdę głęboki. Smartfony z logiem nadgryzionego jabłka na obudowie poznajemy co rok, a więc deweloperzy, co i rusz otrzymują nowe narzędzia do pracy. O popularności systemu wśród twórców gier świadczy również lista potężnych i znanych tytułów, które można uświadczyć, przeglądając App Store.

Deweloperzy potwierdzają

Kojarzycie produkcje takie jak Alto’s Odyssey, Monument Valley czy SpellTower? Ich twórcy widzą w iOS ogromny potencjał związany z rynkiem growym. Jak widać słowa Grega Jozwiaka, nie były bezpodstawne.

Źródło: Techcrunch

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

816 More posts in Gry category
Recommended for you
Sony PS VR
Sony PS VR to potęga. Chyba…

Niedawno Sony pochwaliło się swoimi wynikami sprzedaży w segmencie konsol. Sam wynik robił ogromne wrażenie,...