You are here
Jak zagraniczne Gwiazdy promują polskie produkty? Gry 

Jak zagraniczne Gwiazdy promują polskie produkty?

Polscy producenci gier coraz śmielej poczynają sobie na światowym rynku elektronicznej rozrywki. Rozpoznawalność marki przyciąga uwagę znanych osobistości z branży show-biznesu, co skutkuje podpisaniem kontraktów reklamowych. Ostatnimi czasy sporo szumu zrobiło się wokół wrocławskiego Techlandu oraz IMGN.PRO.

Ci pierwsi zaprosili do współpracy Davida Belle’a – twórcę dyscypliny zwanej parkourem. Główną ideą tej formy aktywności fizycznej jest pokonywanie przeszkód stojących na drodze w jak najprostszy i najszybszy sposób. Parkour spopularyzowany został na dużym ekranie, w takich produkcjach jak: „13 Dzielnica” i „13 Dzielnica: Ultimatum” czy „Brick Mansions”.

Belle miał dosyć istotny wkład w powstanie gry, o czym można przekonać się oglądając poniższy materiał:

http://www.youtube.com/watch?v=4322EhjWXoA

 „Wpływ Davida pomógł nam wynieść system parkour na poziom, na którym jest on jednocześnie autentyczny i intuicyjny, a do tego doskonale sprawdza się w grze. Wielu dziennikarzy i testerów z zewnątrz powtarza nam, że to właśnie jest ten czynnik, który diametralnie zmienia reguły gry, jeśli chodzi o swobodę przemieszczania się z perspektywy pierwszej osoby” – tak skomentował owoce kooperacji Adrian Ciszewski, Game Director.

Współpraca zaowocowała nie tylko rozpoznawalnością tytułu na międzynarodowym rynku, ale twórcy gry otrzymali dodatkowo pierwszą recenzję od ludzi bezpośrednio związanych ze sztuką „omijania przeszkód”.

Filmik promujący „Dying Light Parkour POV” z aktywnym udziałem ojca parkouru oraz ekipą Ampisound przedstawiający ucieczkę przed zombie po dachach miasta okazał się niemałym sukcesem i zwrócił uwagę zagranicznych mediów. Akcja marketingowa udała się! Deweloperom pozostaje teraz tylko czekać i liczyć zyski. Oby i gracze mieli powody do zadowolenia.

Po problemach dotyczących premiery produkcji Techland ogłosił ostateczną datę ukazania się „Dying Light” na światowych rynkach. Gra będzie miała premierę w wersji cyfrowej PC w dniu 27 stycznia 2015. W Ameryce Północnej i Południowej wydania cyfrowe oraz pudełkowe na konsole PlayStation 4 i Xbox One będą dostępne tego samego dnia.

W Europie, Azji, Australii i na Bliskim Wschodzie, Dying Light w wersji cyfrowej będzie dostępny w dniu 28 stycznia 2015. Wersje pudełkowe będą dostępne na tych terytoriach 27 lutego 2015. Ponadto, wszystkie osoby, które złożyły pre-order, a premiera na tym terytorium została opóźniona, otrzymają dwie paczki zawartości dodatkowej – „Cuisine & Cargo” oraz „Ultimate Survivor Bundle” – całkowicie za darmo.

Tryb multiplayer „Be the Zombie”, który umożliwia wcielenie się w postać Nocnego Łowcy i najeżdżanie rozgrywek innych graczy będzie dostępny za darmo – na każdej platformie, na całym świecie.

IMGN.PRO postanowiło z kolei sięgnąć po hollywoodzką gwiazdę znaną m. in. z: „Władcy Pierścieni”, adaptacji gry „Silent Hill” czy bijącego rekordy popularności serialu telewizyjnego „Gra o tron”. Miłośnicy sztuki filmowej bez trudu odgadną, iż chodzi o Seana Beana, który zdecydował się użyczyć głosu do mroźnego tytułu „Kholat”.

Kilka słów na temat kooperacji zdecydował się powiedzieć Łukasz Kubiak, twórca fabuły gry i współwłaściciel IMGN.PRO:

„Było to dla nas niesamowite przeżycie móc współpracować z tak rewelacyjnym aktorem jak Sean Bean. Stworzył on dla nas fantastyczną, pełną emocji i dramaturgi kreację i jesteśmy z tego faktu bardzo zadowoleni”.

Brytyjski aktor wcielił się w jednego z czterech narratorów, postać tajemniczego Antona.

http://www.youtube.com/watch?v=sTfwU9bNOuM

Fabuła survival horroru zawierającego elementy eksploracji opiera się na tzw. Incydencie na Przełęczy Diatłowa. Wydarzenie dotyczy historii dziewiątki rosyjskich studentów, którzy ponieśli śmierć w niewyjaśnionych do tej pory okolicznościach w północnej części Uralu, na zboczach góry  Kholat Syakhl.

Premiera gry zapowiedziana jest na pierwszy kwartał tego roku, a trafi na platformy: PC oraz Mac.

Więcej o obu tytułach dowiecie się na oficjalnych stronach produkcji:

Źródło: Techland, IMGN.PRO

Related posts

Leave a Comment