You are here
Alien: Isolation – dev diary od twórców gry Gry 

Alien: Isolation – dev diary od twórców gry

Jeśli podczas oglądania filmu „Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo”, marzyło Ci się, aby dołączyć do załogi statku kosmicznego, na którym toczyła się akcja obrazu Ridleya Scotta, najnowsza gra o Xenomorfie może Ci to umożliwić.

Z każdym materiałem dotyczącym Alien: Isolation – gry dziejącej się w uniwersum, w którym naszym oponentem jest gatunek tytułowych Obcych skłaniam się ku temu, że tytuł może być jedną z nielicznych udanych produkcji o Xenomorfach. Zdaje się to potwierdzać najnowszy dev diary twórców gry.

Z prezentowanego materiału filmowego, aż wylewa się klimat zaszczucia, a naszym jedynym pragnieniem jest wyjście cało z opresji, w jakiej się znaleźliśmy. Poniżej zapoznacie się ze wspomnianym klipem i sami ocenicie czy mogę mieć rację. Nieobeznani z obcymi językami znajdą poniżej tłumaczenie dziennika dewelopera, którym uraczyła nas ekipa z portalu „Gry-online.pl”:

“Alien: Isolation to bez dwóch zdań survival horror. Skupia się na graczu i jego decyzjach. Ryzyku i nagrodzie, reagowaniu na nieprzewidziane sytuacje. To uczucie bycia narażonym na ataki najbardziej wynaturzonego łowcy tego uniwersum bez żadnego przygotowania mocno nawiązuje do oryginalnego filmu z lat 70-tych. Chodzi o czystość doświadczenia, nie o zabijanie hord wrogów czy o pokonanie obcego, ale o zetknięcie się oko w oko ze słynnym potworem i podjęcie próby przetrwania. Bardzo chcieliśmy odtworzyć Obcego w wydaniu Ridley’a Scotta. Myśleliśmy, jak Obcego znów uczynić obcym, przywrócić go do lat jego chwały w popkulturze. Obcy patrzy z góry na gracza. To on jest panem przestrzeni, od niego zależą ruchy graczy. Nie możemy tego oskryptować, przewidywalność nie wchodziłaby w grę.

http://www.youtube.com/watch?v=nL6V5YLSoJo

Jeśli ma być tak groźny, jak planujemy, to umrzesz gdy tylko Cię dopadnie. Czy po wczytaniu save’a obcy miałby robić to samo? Zupełnie zburzyłoby to atmosferę. Wiedząc, że obcy jest w pełni dynamiczny, odpowiednio reaguje, nasłuchuje i poluje na Ciebie, to wzbudza autentyczny niepokój, jest jak zastrzyk adrenaliny. Niespodzianką dla nas jest to, że ludzie zawsze się boją, gdy obcy znika, bo nagle nie wiadomo gdzie on jest i skąd nadejdzie. Jeśli uda mi się przetrwać dzięki reagowaniu na zaistniałą sytuację, np. gdzie się schować, co zrobić teraz, bo raz ta sama czynność mnie zabije, a raz pozwoli przetrwać, organizm wydziela dozę adrenaliny. Sądzę, że to napięcie zapewni sugestywne doświadczenia. Alien: Isolation pojawi się na PS4 i PS3 pod koniec 2014 roku.”.

 

Related posts

Leave a Comment