You are here
Klopsiki przyszłości felietony 

Klopsiki przyszłości

Obecnie, najtęższe głowy zastanawiają się nad tym, co zrobić, by nasza planeta przestała być niszczona. Globalne ocieplenie czy dziura ozonowa stały się problemem, któremu nie łatwo sprostać. Kolejnym wydaje się być jedzenie, a raczej jego szkodliwa dla środowiska produkcja. Co będziemy więc jedli za 20 lat? Więcej
Czytnik linii papilarnych to nie byle gadżet felietony 

Czytnik linii papilarnych to nie byle gadżet

Smartfony od dłuższego czasu nie służą nam tylko do rozmów i SMS-owania, a nawet przeglądania internetu. Są one naszym „portfelem” danych. Nie chcemy, aby każdy miał do nich dostęp. Producenci stosują różne zabezpieczenia, a jednym z nich jest czytnik linii papilarnych. Więcej
Smartfony to nie tylko potężne urządzenia felietony 

Smartfony to nie tylko potężne urządzenia

Nie da się ukryć, że jakiś czas temu producenci smartfonów stwierdzili, że ich urządzenia mają być nie tylko funkcjonalne, ale i ładne. Efektem tego była znaczna poprawa wizualna słuchawek. Niestety, teraz proces ten zwolnił tempa, a szkoda. Więcej
Przez króliczą norę – podróż, na którą zabierze Cię tylko gra felietony 

Przez króliczą norę – podróż, na którą zabierze Cię tylko gra

Niniejszy artykuł chciałbym potraktować jako wstęp do dużo poważniejszej analizy narracyjnej gier, o których będę w nim pisał. Oba tytuły są dla mnie pozycjami szczególnymi, przede wszystkim pod kątem tego jak opowiadają swoje historie. Często rozrywka elektroniczna jako medium jest wyjątkowo niedoceniana – gracze, developerzy i ludolodzy już od kilku dekad próbują udowodnić, że gra może zapewnić unikalne doświadczenie opowieści.... Więcej
Tomasz Karolak i Wiedźmin? felietony 

Tomasz Karolak i Wiedźmin?

W sieci pojawiła się dość ciekawa informacja. Na fali popularności (zasłużonej) „Wiedźmina 3”, twórcy, którzy do tej pory z tematem mieli niewiele wspólnego, postanowili to zmienić. I tak, prawdopodobnie powstanie sztuka teatralna na podstawie prozy Sapkowskiego. Więcej
Sylwetka developera – Naughty Dog felietony 

Sylwetka developera – Naughty Dog

Kiedy byłem znacznie młodszy marzyłem o tym, aby jako dorosły człowiek związać swoją karierę z branżą elektronicznej rozrywki. Miałem nadzieję, że będę tworzył gry lub pisał o nich. Jeśli ktoś by się mnie wtedy zapytał w jakim studiu chciałbym pracować, jedną z pierwszych moich odpowiedzi byłoby: Naughty Dog. Więcej