You are here
Surface? Wzrosty, które notuje Microsoft to głównie Office i chmura artykuły News 

Surface? Wzrosty, które notuje Microsoft to głównie Office i chmura

Z najnowszego raportu finansowego Microsoftu możemy dowiedzieć się o tym, które elementy działalności firmy przełożyły się na wzrosty, a które na straty. Koncern podsumował trzeci kwartał 2019 roku, który był „wyjątkowo przychylny” dla Office’a oraz usług chmurowych.

Microsoft
fot. WalkingCat

Gigant z Redmond opublikował wyniki odnoszące się do trzeciego kwartału 2019 roku, w którym łączny przychód wyniósł aż 33,1 mld dolarów. Raport finansowy może stanowić powód do dumy obecnego CEO Microsoftu, który z pewnością nie martwi się o przyszłość swojego stanowiska. Niemniej, nie wszystkie usługi oraz produkty koncernu można nazwać sukcesem.

Microsoft ma powody do radości

Mógłbym opublikować dokładne liczby odnoszące się do trzeciego kwartału roku, ale chętnych do zapoznania się z twardymi liczbami odsyłam do informacji na stronie Microsoftu. My skupimy się na najważniejszych czynnikach, czyli wzrostach i spadkach. To właśnie one dyktują rytm pracy koncernu i to właśnie one pokazują, w którym kierunku powinny zmierzać działania giganta z Redmond. Do rzeczy.

Zacznę nietypowo, od spadków. Okazuje się, że słabszym zainteresowaniem cieszyły się urządzenia z serii Surface oraz konsole Xbox. Nie traktowałbym jednak tego w kategorii porażki. W mojej ocenie rzeczone wyniki są spowodowane oczekiwaniem na nowsze generacje urządzeń. Niestety, dopiero kolejne słupki sprzedaży pokażą, czy miałem rację. Równie dobrze, klienci firmy mogli zwyczajnie wybrać rozwiązania konkurencji. Ot, cecha wolnego rynku. Nie samymi spadkami człowiek żyje. Microsoft zanotował również zyski.

Wzrosty dotyczą dwóch segmentów działalności firmy. Generowane są w dużej mierze dzięki współpracy z szeroko pojętym biznesem. Mam tu na myśli rozwiązania w postaci usług w chmurze oraz pakiet Office 365. W obydwu przypadkach zainteresowanie użytkowników rośnie i są oni skłonni wydawać na rzeczone rozwiązania coraz więcej pieniędzy. Nie oznacza to jednak porażki na polu konsumenckim. Co to, to nie. Użytkownicy indywidualni również coraz śmielej decydują się wkraczać w świat pakietu biurowego oferowanego przez Microsoftu.

Microsoft, co może wielu dziwić, rośnie, ale dopiero kolejne miesiące pokażą, czy seria Surface i nowości z nią związane stworzą pole do jeszcze większych sukcesów giganta z Redmond.

Źródło: Microsoft, TheVerge

Related posts

Leave a Comment