Techland Publishing ogłosiło współpracę z inXile Entertainment – Torment: Tides of Numenera w planie wydawniczym polskiego wydawcy
Firma „Techland Publishing” na mocy porozumienia z „inXile Entertainment” została światowym wydawcą pudełkowej wersji „Torment: Tides of Numenera”. Premiera wersji „PC” gry science-fantasy RPG ustalona została na pierwszy kwartał 2017 roku.
Pierwszym tytułem, którym „Techland Publishing” wkracza na światowy rynek wydawniczy, okazało się „Torment: Tides of Numenera” opracowane przez „inXile Entertainment”, słynne studio za sterami, którego stoi legenda branży Brian Fargo. Edycja pudełkowa zostanie wzbogacona o gamę fizycznych oraz cyfrowych dodatków, które pozwolą graczom na większe zgłębienie wyjątkowego uniwersum Numenery.
– Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem „Techlandu” i czuję się ogromnie zadowolony, podejmując z nimi współpracę. – mówi Brian Fargo, „inXile Entertainment” CEO – Wydanie tak złożonej i bogatej gry na całym świecie to ogromne przedsięwzięcie. Chcieliśmy mieć pewność, że będziemy współpracować z profesjonalistami, którzy potrafią zatroszczyć się o społeczność na całym globie. Osiągnięcia „Techlandu” ugruntowały nasze przekonanie, że są partnerem, z którym chcemy wspólnie działać. – dodaje Fargo.
„Torment: Tides of Numenera” to duchowy spadkobierca jednego z najlepszych RPG-ów w historii – „Planescape: Torment”. Gra zaskarbiła sobie serca wielu graczy jeszcze na długo przed jej debiutem rynkowym. Za dowód niech posłuży fakt, że to jeden z trzech tytułów z rekordową zbiórką na platformie crowdfundingowej „Kickstarter”. Produkcja wraca do złotej ery RPG-ów, oferując złożoną i wciągającą historię osadzoną w unikalnym świecie – ukazującą Ziemię za miliardy lat.
Akcja tej klasycznej gry cRPG w rzucie izometrycznym osadzona została w odległej przyszłości na Ziemi, a ukazany świat łączą ze sobą elementy fantasy oraz sci-fi. Większość mieszkańców tego uniwersum żyje w czasach przypominających realia średniowiecza, otaczając się jednocześnie pozostałościami po dawnych, znacznie bardziej zaawansowanych cywilizacjach. Niektóre z tych reliktów przeszłości (numery) są przydatne, inne natomiast stanowią śmiertelne zagrożenie. W taki oto sposób podczas naszej wędrówki możemy natrafić na ludzi z cyberwszczepami czy chmury nanobotów.
Gracze wcielą się w bohatera (lub bohaterkę) znanego jako Ostatni Wygnaniec (Last Castoff). Naszego protagonistę poznajemy w momencie, gdy spada z nieba na miasto Sagus Cliffs. Następnie okazuje się, iż mamy do czynienia z unikalną, praktycznie niezniszczalną istotą, która utraciła pamięć. Szybko wychodzi na jaw, iż kierowana przez nas postać, ma coś wspólnego ze Zmiennym Bogiem (Changing God) – potężną istotą, której udało się przezwyciężyć ludzką śmiertelność. Wyruszamy w podróż, dzięki której dowiemy się, kim jesteśmy i z jakiego powodu ruszył za nami w pogoń istniejący poza czasem i przestrzenią byt zwany Smutkiem (Sorrow).
„Tides of Numenera” korzysta z modelu rozgrywki mocno zbliżonego do tego, co znamy z takich produkcji jak: „Baldur’s Gate”, „Pillars of Eternity” czy wspomniane na początku „Planescape: Torment” z jedną zasadniczą różnicą – turowym systemem walki. Znajdą się tutaj testy z rzutami kośćmi, a gracz pod swoje skrzydła otrzyma drużynę składającą się z maksymalnie sześciu postaci, której zadaniem będzie eksplorowanie lokacji, prowadzenie dialogów (wzbogacone o warstwę opisową, podobnie jak miało to miejsce w pierwowzorze), wykonywanie zadań, zdobywając przy tym punkty doświadczenia, za które możemy rozwijać umiejętności oraz współczynniki naszych podopiecznych.
Jednym z ważniejszych elementów, o którym nie sposób nie wspomnieć, jest rozbudowany system wyborów moralnych, które będą miały niebagatelny wpływ na dalsze losy naszego zespołu. Podejmowane przez nas decyzje oddziaływują na charakter podróżujących z nami towarzyszy oraz sprawiają, iż Ci mogą zwrócić się przeciwko nam. Ciekawostką wartą uwagi jest również fakt, iż podczas podróży jesteśmy w stanie unikać bezpośrednich starć i przygodę zakończyć bez uśmiercenia choćby jednej istoty. Dzięki wprowadzeniu przez twórców takiego mechanizmu każda kolejna rozgrywka będzie unikalna, co wpłynie na znaczne wydłużenie zabawy z tytułem.
Estetyczne dwuwymiarowe tła z trójwymiarowymi modelami postaci i dość bogatą paletą różnorakich efektów graficznych prezentują się całkiem przyjemnie. Nastój potęguje klimatyczna muzyka skomponowana przez Marka Morgana, czyli osobę odpowiedzialną za powstanie ilustracji muzycznych do takich dzieł elektronicznej rozrywki jak: „Planescape: Torment”, „Fallout”, „Fallout 2” czy „Fallout: New Vegas”.
Cechy charakterystyczne gry:
Niespotykany świat – podróżuj po Dziewiątym Świecie, fantastycznym, oryginalnym miejscu z olśniewającymi lokacjami, nietuzinkowymi i nieprzewidywalnymi przedmiotami do użycia w trakcie walki i poza nią oraz oszałamiającą magią.
Bogata, osobista narracja – przemyślana historia napędzana interesującymi postaciami, gwarantująca niezwykłe doznania, a jednocześnie pozostawiająca swój głęboki ślad w personalnym odbiorze. Filozoficzne fundamenty napędzają zarówno mechanikę, jak i narrację całej produkcji.
Reaktywność, niepowtarzalność rozgrywki i Nurty – decyzje gracza mają ogromne znaczenie, a moralność Dziewiątego Świata jest niezwykle złożona. Nic nie jest „czarne” lub „białe”. „Torment” to wysoce niepowtarzalne doświadczenie, na które składają się wszystkie dokonania gracza.
- Świeże podejście do walki – planuj swoje działania na specjalnie przygotowanych mapach. Wykorzystuj w walce elementy środowiska, interakcję z otoczeniem, innymi postaciami, skradaniem się i wieloma dodatkowymi czynnikami.
Możemy być zatem pewni, iż otrzymamy grę z wielowątkową, wciągającą fabułą z ciekawymi postaciami, turową mechanikę walki, rozbudowany system wyborów i rozwoju postaci oraz unikalny klimat.
Minimalne wymagania sprzętowe:
System operacyjny: Windows XP/Vista/7/8/8.1/10 (64 bit);
Procesor: Intel Core 2 Duo 2 lub jego odpowiednik AMD;
Pamięć operacyjna: 4 GB;
Dysk twardy: 20 GB;
Karta grafiki: NVIDIA GTX 260 / AMD Radeon HD 4850 (512 MB) lub lepsza.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
System operacyjny: Windows 7/8/8.1/10 (64 bit);
Procesor: Intel i5 lub jego odpowiednik AMD;
Pamięć operacyjna: 8 GB;
Dysk twardy: 30 GB;
Karta grafiki: NVIDIA GTX 460 / AMD Radeon HD 5770 (1 GB) lub lepsza.
http://www.youtube.com/watch?v=yVh9CZIg1v0
„Torment: Tides of Numenera” na sklepowych półkach pojawić się ma na początku przyszłego roku, wyłącznie w wersji na komputery osobiste. Więcej informacji o grze znajdziecie na oficjalnej stronie produkcji.
Źródło: Techland Publishing
________________________________________________
Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie znajdziecie szeroki wybór gier oraz konsol w bardzo atrakcyjnych cenach. Polecamy również profil Vip Multimedia na Facebooku.