The Vanishing of Ethan Carter – fotorealizm w grach na przykładzie produkcji studia The Astronauts
Czy najnowszy tytuł Adriana Chmielarza i jego zespołu wyniesie grafikę w grach na wyżyny fotorealizmu?
Studio The Astronauts pracując nad The Vanishing of Ethan Carter garściami korzystało z metody fotogrametrii. Oznacza to tyle, że zamiast własnoręcznie tworzyć każdy model i teksturę, artyści wykorzystują autentyczne zdjęcia i odtwarzają je w 3D.Wspomagając się algorytmem o nazwie „Lowe’s Scale Invariant Feature Transform” są oni w stanie wygenerować idealny trójwymiarowy model przedmiotu widocznego na fotografiach. Nie trudno zgadnąć, że dzięki takiej technologii osiągniemy poziom szczegółowości i realizmu niemożliwy do stworzenia normalnymi sposobami.
Opis tekstowy niewiele może zdradzać, a więc wspomóżmy się obrazem komputerowo wygenerowanego budynku kościoła oraz modelu posągu, które zostały wykonane omawianą metodą:
Z dodatkowymi modelami oraz szerszymi informacjami o The Vanishing of Ethan Carter zapoznacie się tutaj.
Gra swoją premierę powinna mieć jeszcze w tym roku. Tytuł pojawi się w dystrybucji cyfrowej na komputery osobiste, choć istnieje możliwość, że twórcy zlitują się nad graczami konsolowymi i TVoEC zawita również na ich urządzenia.
Źródło: The Astronauts