You are here
Animacja i linie papilarne: proces powstawania postaci w Hellblade Gry 

Animacja i linie papilarne: proces powstawania postaci w Hellblade

Kiedy popatrzymy na gry jako medium, które ma odwzorowywać rzeczywistość, zobaczymy ich niedoskonałość – kompromisy, na które musieli pójść twórcy, aby pogodzić wizję artystyczną z aktualną technologią. Wraz z rozwojem dostępnych narzędzi do tworzenia i animowania postaci, rozrywka elektroniczna czyni kolejny śmiały krok w stronę fotorealizmu. Przyjrzyjmy się temu, jak robią to twórcy nadchodzącej gry Hellblade, Ninja Theory.

Zaczynając moją przygodę z grami musiałem uwielbiać pixelart – gdyby nie to, prawdopodobnie nigdy bym nie uwierzył, że ostatecznie mogą oferować bardziej realistyczne spojrzenie na rzeczywistość lub jej konkretne elementy. Od samego początku twórcy gier próbowali przenieść do gry fragmenty rzeczywistości, które by wiernie odwzorowywały swoje prawdziwe odpowiedniki. Tu wygrywa przedstawienie postaci w grach, ponieważ zazwyczaj były to najważniejsze i najgęściej animowane elementy obecne na ekranie. Pierwsze próby to digitalizowane postaci w Mortal Kombat czy Killer Instinct, gdzie ze zdjęć aktorów robiono bezpośrednio sprite’y do animacji. Jednak taka technologia znalazła zastosowanie tylko w czasach 2D; kiedy nadeszła grafika trójwymiarowa wszystko się zmieniło. Od początkowych prób ogarnięcia poligonów i teksturowania pokonaliśmy długą drogę do produkcji typu Heavy Rain, LA Noire, czy nawet naszego rodzimego Wiedźmina 3, gdzie twórcy osiągnęli tak daleko idące efekty, że postacie w grach doskonale odzwierciedlają wygląd i szczegółowość aktorów.

http://www.youtube.com/watch?v=mcB0hlkliV4

Obecnie, twórcy gry Hellblade, londyńskie studio Ninja Theory tworzy postaci i animację do nich za pomocą techniki skanowania ciała. Tak jak we wcześniej wspomnianych tytułach, jednak na zupełnie innym poziomie szczegółowości. Tym razem postaci będą wyposażone nawet we własne linie papilarne, a poziom detalu pokaże każdą zmarszczkę czy fakturę tkaniny. Do tego, Ninja Theory tworzy skany konkretnych póz ludzkiego ciała, składając z tego animację mięśni, skóry, czy nawet ułożenia fałd materiału na ciele.

http://www.youtube.com/watch?v=0FZaJ3-4A-g

Wszystko ma służyć temu, aby gracze czuli, że postacie występujące w grze są prawdziwymi osobami i mają ludzkie cechy. Do tej pory przy projektowaniu postaci twórcy często musieli upraszczać pewne szczegóły lub przedstawiać skarykaturyzowane cechy osób dla potrzeb designu czy oprawy artystycznej, lecz w przypadku Hellblade nie ma to miejsca ze względu na użycie zaawansowanych technik skanowania.

Źródło: kotaku

 

 

 

 

 

___________________

Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz do zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.


Related posts

Leave a Comment